Lustro w ZWCAD
W kolejnym artykule kursu pokażemy Państwu jak korzystać z polecenia LUSTRO.
Lustrzane odbicie jest przydatne w przypadku rysunków posiadających oś symetrii. Tworzymy pół rysunku a następnie odbijamy jednym poleceniem.
Na rysunku mamy pół rzutu wału maszynowego. Z menu ZMIEŃ wybierz opcję LUSTRO. Następnie zaznacz obiekty do odbicia i naciśnij ENTER. Odbicie lustrzane wymaga określenia osi, określ ją zaznaczając kliknięciem dwa leżące na niej punkty. Ostatnim krokiem jest decyzja o usunięciu odbijanego obiektu. W tym wypadku wybierz z klawiatury N i naciśnij ENTER.
Polecenie możesz też wywołać z menu po prawej stronie, klikając na jego ikonę. Odbijemy teraz nasz rysunek poziomo usuwając obiekt źródłowy. W tym celu zaznacz rysunek, wskaż pionową oś a następnie wybierz z klawiatury literę T i naciśnij ENTER.
Powrót do spisu treści Do góry